Opinie w Google to oceny gwiazdkowe i komentarze pozostawiane przez użytkowników, klientów firmy w jej wizytówce w Google. Są one jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Prawidłowo prowadzona i skonfigurowana wizytówka może się okazać największym źródłem ruchu na stronie. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do osiąganych efektów, jest to najtańsza i jednocześnie najskuteczniejsza metoda pozyskania nowych oraz utrzymania stałych klientów. Wizytówka wraz z opiniami będzie stanowić rzetelne źródło wiedzy dla potencjalnych, przyszłych klientów.

Co ciekawe opinie w Google wpływają również na wyniki pozycjonowania firmy w wyszukiwarce. Ma to istotne znaczenie dla lokalnych firm, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach i zdobyć przewagę w regionie. Warto więc rozpocząć zdobywanie pozytywnych opinii do swojej wizytówki. Jak to zrobić? Podpowiadamy kilka sprawdzonych rozwiązań.

Opinie w Google – pozyskiwanie komentarzy do swojej wizytówki

Najbardziej wiarygodne i cenne są oczywiście opinie, które wystawią klienci bez wcześniejszej prośby. Jednak jak sami wiemy z własnego doświadczenia, raczej bardzo rzadko wystawiamy komuś pozytywne opinie, jeśli nie otrzymamy przypomnienia czy prośby o pozostawienie komentarza. Nie warto więc się łudzić i czekać, aż ktoś będzie tak wspaniałomyślny i sam z siebie napisze opinię. Aby Twoja firma zyskała bardzo cenne źródło promocji i pozycjonowania, jakim są opinie w Google, warto najpierw zweryfikować swoją firmę. Dzięki czemu będzie możliwe odpowiadanie na opinie klientów, które to jest z kolei kolejnym cennym sposobem na pozyskanie sporej liczby komentarzy. Najważniejsze to jednak zapewnić klientom łatwy dostęp do wystawienia opinii, poprzez utworzenie linka przekierowującego do sekcji opinii. Wystarczy przesłać go klientom na maila z prośbą o pozostawienie komentarza.