Tak jak w modzie, tak i w marketingu trendy przychodzą i odchodzą. Wśród trendów w marketingu jest jeden, który określany jest jako najskuteczniejszy sposób na pozyskiwanie uwagi i sympatii klientów. Co to za trend? To niezastąpiony storytelling. Czym jest i jak go wykorzystać? Wyjaśniamy!

Storytelling szkolenie Warszawa – co to właściwie jest storytelling

Co kryje się pod tą nazwą? Storytelling to coś w rodzaju marketingu narracyjnego, a jego znaczenie można określić jako sztuka opowiadania historii, bo tak naprawdę w wolnym tłumaczeniu oznacza opowiadanie historii. To narzędzie jest bardzo skuteczne i można je spokojnie uznać za największe wyzwanie dla tych, którzy pracują przy promocji firmy lub danego produktu. Dla tych właśnie osób idealnym rozwiązaniem jest storytelling szkolenie Warszawa.

Storytelling szkolenie Warszawa – czy on rzeczywiście działa

Zapytacie, co w nim jest takiego, że branża marketingowa się nim zachwyca? Przede wszystkim nie jest nachalny, nie drażni, nie wmusza klientowi niepotrzebnych produktów. Po prostu nie jest natrętny.

My, jako społeczeństwo i konsumenci mamy dość reklam, które wyskakują z przysłowiowej lodówki, a storytelling przejawia się jako delikatny i odświeżający, chociaż mający nadal ogromną moc marketing.

Co jest główną siłą kampanii tworzonych na marketingu narracyjnym? Otóż to, że w subtelny sposób opierają się na emocjach, a przecież to właśnie z tego względu kupujemy dany produkt czy usługę. Pod wpływem emocji.

Trzeba przyznać, że dobra opowieść sprawia, że firma bądź produkt punktuje w oczach klienta, a to buduje więź między marką a klientem, dzięki czemu zwiększa się lojalność. Należy zwrócić uwagę również na to, że storytelling daje nieograniczone możliwości, ponieważ tworząc opowieść, można naprawdę popuścić wodze fantazji, doprowadzając do łez czy to ze śmiechu lub wzruszenia, wywołać współczucie, nostalgię i wiele innych emocji.

Trzeba pamiętać, że wzbudzenie w odbiorcy jakichkolwiek emocji gwarantuje, że przekaz zostanie zapamiętany przez niego na długo.

Jeśli chciałbyś wykorzystać możliwości marketingu narracyjnego i dowiedzieć się o nim wiele, wiele więcej zajrzyj na https://dobramowa.com/